خواص سنگ آکوامارین Aquamarine
نوشته شده توسط : داتینو

خواص سنگ آکوامارین Aquamarine

 
 

آکوامارین به معنای آب دریاست ، زیرا هم رنگ آب دریا می نماید. آکوامارین از دو واژه ی لاتین Aqua  به معنای آب و mare به معنای دریا گرفته شده و مربوط به رنگ سبز و آبی است که در این سنگ قیمتی وحود دارد .

 این سنگ در رنگ های آبی روشن تا تیره و آبی مایل به سبز یافت می شود که مرغوب ترین آن آبی سیر است ، هرچند بلورهایی از آکوامارین با کیفیت پایین تر را نیز میتوان با حرارت دادن ( حدود 400 درجه ) به رنگ آبی سیر و مرغوب تبدیل کرد. آموامارین بلورهای شکننده و درشت دارد ، ولی شفافیت آن نیز مانند بلور زمرد است که ترک دارد . کانال های رشته مانند و تو خالی ، از مشخصات این سنگ است که نور را منعکس می کند .

توپاز آبی به آکوامارین بسیار شباهت دارد ، اما به طور نرمال دلیل لغزنده تر بودن و جلای بیشتر توپاز تا حدی قابل تمایز از هم می باشند . نگین های مصنوعی اکوامارین در بازار ، غالبا اسپینل مصنوعی است که به رنگ اکوامارین می باشد .

مهم ترین معادن آکوامارین در برزیل و بعد از آن در کشور های آمریکا ، روسیه ، پاکستان و بعضی از کشورهای افریقایی وجود دارد .

خواص و فواید :

            استفاده از این سنگ سیستم دفاعی بدن را به ویژه در برابر آلرژی ها و حساسیت ها تقویت می کند . مالیدن اکوامارین و نیز گذاردن آن برای ساعتی در استکان آب و مالیدن آب به پوست ، حساسیت های پوستی را رفع می کند .

گذاشتن سنگ بر روی چاکرای گلو برای فعال کردن و پاک سازی این چاکرا از انرژی های منفی و درمان بیماری های مجرای تنفسی ، برونشیت ، ریه ها ، التهاب حنجره و تقویت تارهای صوتی مفید است .

اکوامارین قدرت بیان و هوش را افزایش می دهد و به ما کمک می کند آگاهی خود را افزایش دهیم . در قدیم نیز دریانوردان از این سنگ استفاده می کرده اند و آن را نوعی طلسم برای نگهداری خود از حوادث دریانوردی می دانسته اند .

منبع : فروشگاه اینترنتی داتینو ​​​​​​​





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: